Australie!

23 maart 2018 - Cape Tribulation, Australië

Bestemming 2: Oostkust Australië.

Na een fijne week in Thailand werd het tijd voor vertrek naar de uiteindelijke bestemming: Australië!
Een lange reis voor de boeg. Eerst van Bangkok naar Sydney (9 uur), en vanaf daar door naar Cairns (3 uur) waar onze reis met de camper zal starten.

Na een lange reis waar je echt een platte kont van krijgt zijn we in Cairns direct naar een hotel gegaan waar we eerst even een lang middagdutje hebben gedaan. Daarna wat gegeten op de prachtige Esplanade van Cairns om daarna weer terug naar bed te gaan. Met behulp van een goede slaappil was het slapen geen probleem ;) met de achterliggende gedachten om de volgende dag fris te zijn om onze camper op te halen!

Volgende ochtend waren we al vroeg bij de ophaallocatie voor onze camper. Wat een giga groot ding! Werkelijk alles erop en eraan. De camper kan normaal gesproken maximaal 6 personen kwijt, maar daar zou ik toch niet aan moeten denken… met drie personen is het prima vertoeven, maar met 6 lijkt mij toch wel erg veel.
Na alle schade gecheckt te hebben en alle informatie te hebben doorgenomen gingen we op pad.

‘Waar zullen we eens naartoe gaan?’ Tja, laten we maar wat richting het Noorden rijden, dan zien we wel wat we tegenkomen. Zo gezegd zo gedaan. Eerst groot ingeslagen bij de eerste de beste supermarkt, om daarna op zoek te gaan naar een leuke camping voor de eerste nacht.

Zo, de eerste 100 km zitten erop. We komen aan bij een camping midden in het Daintree Forest gebied, het tropische gedeelte van Queensland. Voor het eerst kokerellen in de camperkeuken en slapen in de camper. Het eerste nachtje slapen is altijd even wennen zeggen ze, en dat klopte ook. Na een wat gebroken nacht reden we de volgende dag nog een stukje verder richting het noorden: Cape Tribulation.

In Cape Tribulation hebben we vervolgens weer een andere leuke camping opgezocht en zijn we ’s avonds meegegaan met de Nightwalktour in de Jungle. Met een zaklamp in de hand, in gezelschap van nog 5 mensen inclusief een bioloog als tourguide gingen we op pad. In de veronderstelling reuzespinnen en slangen te zien, kwamen we niet verder dan een paar vogeltjes, gemiddelde spinnen en kleine leguanen (de grootste slang die we tot nu toe hebben gezien, is de waterslang van de camper ;)). De gids vertelde ons dat dit te maken had met de minimale regen die er de afgelopen dagen was gevallen. Hebben wij weer. Omdat er om die reden niet veel spannends te zien was, had de bioloog besloten bij elk dier dat hij zag alles van het organisme te vertellen, zeg maar van A tot Z. 2.5 uur was dan ook lang genoeg om in de jungle rond te lopen.
Wat wel heel bijzonder was om te zien waren de vuurvliegjes. Om deze goed te kunnen zien deed iedereen zijn zaklamp uit. En geloof me, dat is pas echt donker in een begroeide jungle! Maar op deze manier waren ze het allerbeste te zien. Heel erg gaaf!

Na twee dagen in het regenwoud vonden we het weer tijd worden om een stukje terug te rijden richting het zuiden. We kwamen terecht in Port Douglas, een prachtige plek aan het water met een mooie haven. Het heeft iets weg van Domburg, alleen dan eens stuk groter. Na een mooie boottocht (met het idee krokodillen te spotten die we niet gezien hebben) met de ‘Lady Douglas’ zijn we beland op een prachtige camping midden in de natuur.

Overdag en tegen zonsondergang werd je vergezeld door prachtige witte papegaaien met een gele kam. Tegen zonsondergang gaan deze papegaaien ‘op stok’. Het heeft iets weg van het ‘alle ballen verzamelen’ fenomeen. Werkelijk tientallen papegaaien verzamelen zich in één en dezelfde boom (met het nodige kabaal) om hier de nacht door te brengen.
Ook reusachtige vleermuizen gaan zich rond deze tijd verplaatsen. Je weet werkelijk niet wat je ziet. Hele zwermen verplaatsen zich in de lucht, voor zo’n 10 minuten lang.

Wanneer alle beesten ‘op stok’ zijn kun je genieten van de prachtige sterrenhemel. Zo een had ik er nog nooit gezien!

Liefs!

PS: het is nog steeds niet gelukt om de video van Thailand op de website te krijgen, maar wel de foto’s die bij deze blog horen.

1. Femke Bosma:
    23 maart 2018
    Nice Jack! Mooie foto's, prachtige omgeving!
  2. Jen:
    super leuk!!
  3. Gerda:
    23 maart 2018
    Mooi verslag weer Jackie.
    Rijden jullie de hele kustlijn naar beneden of gaan jullie ook de binnenlanden in?
    Bij de namen die je noem kijk ik dan even op Google Earth
    Zo reis ik gedachten gewoon mee, vind het heel gaaf.
    Veel plezier xxx
  4. Marlies:
    25 maart 2018
    Wat zijn jullie een goed team; Jacky met de bloemrijke verhalen en Gwen met de mooie foto’s en video’s!
    Is het onderling, nu met z’n drietjes, ook ‘goed uit te houden’? 😉