Van Byron Bay naar Sydney

10 april 2018 - Sydney, Australië

30-3 t/m 8-4

Van hippies en surfers tot aan gezinnen… Je komt het allemaal tegen in het stadje Byron Bay, het meest oostelijke plekje aan de kust van Australië.
Het is paasweekend, de terrasjes en stranden zijn druk bezet met mensen. Er hangt een gezellige en vriendelijke sfeer.

Ik heb voor twee dagen surfles geboekt. ’S Ochtends om 10 uur begint de les tot een uur of 1. Met rode konen en spierpijn kom ik na 2 dagen surfen van de plank af. Maar met succes! Het lukt me vaker dan verwacht om op de plank te blijven staan tot het begin van het strand. Niet voor niets geoefend dus…

Na een lang paasweekend verlaten we Byron Bay. We gaan richting het plaatsje Coffs Harbour. Een prachtige camping met strand, maar verder niet veel te beleven in het stadje zelf in verband met tweede paasdag. Daarom vertrekken we de volgende dag richting Wallington. Wanneer we onderweg het plekje Port Macquarie tegenkomen, besluiten we hier te stoppen voor lunch. We parkeren de auto naast een camping aan het strand. ‘Goh, dat ziet er toch wel erg leuk uit hier’.. We besluiten uiteindelijk een nachtje te boeken.
Port Macquarie heeft een prachtige boulevard. Overal waar je loopt zijn stenen langs de zijkant van het water beschilderd met verschillende wijsheden, inspirerende teksten of aandenken aan overleden personen. Daarnaast een top plek om te vissen. Pap haalt zijn bevroren garnalen uit de vriezer een doet een poging. Na vijf vissen te hebben gevangen binnen minder dan een uur vindt hij het goed geweest. De rest van de vissers kijken jaloers zijn kant op… Het zal vast te maken hebben met de goede garnalen als aas ;)

’S avonds eten we ons eerste stukje kangoeroe biefstuk. Ik kan je vertellen, daar heb je sterke kiezen voor nodig… Wat een taai vlees. Volgende keer misschien toch maar de worstjes nemen?

We ruilen de volgende dag Port Macquarie in voor de Hunter Valley’s, een bekende wijnstreek in New South Wales. De camping is niet ‘je van het’, maar wanneer je de prachtige uitzichten ziet in de streek, dan ben je dat al gauw weer vergeten. ’S Ochtends rij ik een prachtige buitenrit tussen de wijnvelden door. We komen tijdens de rit verschillende wallebees (kleinere kangoeroes) tegen die rustig aan het wakker worden zijn onder de bomen. Een hilarisch gezicht!
Na de rit rijden we met de bolide richting wat verschillende wijnboeren om wijn te proeven. Dat werk laat ik aan pap over ;) We kopen verschillende wijnen die we in Sydney zullen drinken waar we zijn uitgenodigd op een BBQ door een oude bekende.

Tussen de Hunter Valley’s en Sydney brengen we nog een bezoek aan de Blue Mountains National Park. We trekken de wandelsandalen aan en maken een prachtige hike; de Henry Cliff Walk, welke ons langs verschillende watervallen brengt. Daarna nemen we de kabelbaan omhoog en zitten we ’s avonds met onze voetjes omhoog.

Voor onze laatste nacht in de camper vinden we een prachtige camping, midden in het Royal National Park, net gelegen onder Sydney. Eenmaal daar aangekomen krijgen we te horen dat deze camping volgeboekt is.. al bijna voor het gehele jaar! Helaas. Maar ik snap wel waarom. Wat een prachtige plek om te verblijven. De camping geeft uitzicht over een groot gedeelte van Sydney, met daar tussenin een rivier waar je kunt kajakken. Wij besluiten er ook eentje te huren, een kajak waar je met z’n tweeën in kunt. We peddelen een stuk langs de zijkant van de rivier. Maar helaas hoor ik pap na een paar minuten al klagen over zijn rug.. hij weet zich geen houding te vinden in de kajak. Ik breng hem daarom terug naar de kant en ga zelf verder in een eenpersoons kajak.
Ik peddel rustig over het water, tot dat ik ineens een klein ‘koppie’ boven het water zie uitsteken. Snel stop ik met peddelen en blij zo stil mogelijk zitten, want ik weet zeker dat het een schildpad is wat ik zie. Na een paar minuten komt hij weer omhoog. Hij haalt adem en zakt daarna weer rustig naar de bodem af. Echt een ontzettend gaaf gezicht! Ik blijf nog een paar minuten rustig zitten in mijn kajak, maar de schildpad laat zichzelf helaas niet meer zien…

We slapen uiteindelijk op een echte stadse camping, net 15 minuten van Sydney. Het heeft iets weg van een zigeunerplek, veel mensen wonen hier in hun stacaravan en vertrekken ’s ochtends vroeg naar hun werk. Het laatste nachtje in de camper is een feit.. Nu tijd om de koffers in te pakken, de camper terug te brengen en te vertrekken richting onze Airbnb om Sydney te ontdekken, de laatste bestemming van onze reis samen.

1. Gerda:
    10 april 2018
    Wat een mooie route en foto's weer Jackie!
    Wat genieten jullie, is af te lezen aan jullie gezichten, dit heb je voor je hele leven in de pocket.
    Groetjes van ons xx
  2. Hetty middelkoop:
    10 april 2018
    Wat is je verhaal weer een genot om te lezen mop, blij dat je het zo gezellig hebt gehad met paps, even wennen dat je nu je eigen weg gaat bewandelen in dat mooie land.
    Wij wensen jouw heel veel plezier en dat je maar leuke mensen gaat ontmoeten. Zorg goed voor jezelf, wij kijken weer uit naar je volgende reis verslag. Tot snel, liefs van ons🤗❤️💋
  3. Carmen:
    10 april 2018
    Wat gaaf dat je dit allemaal mee maakt. Het blijven voor mij sprookjes al die mooie plaatjes😉
  4. Jen:
    10 april 2018
    Wat een mooi geschreven verhaal jack! Emotioneel zelfs, wat een mooie ervaringen saampjes😍 veel plezier nog later in je uppie. Maak er wat van, maar dat gaat je zeker lukken. Take care. Liefs van los santiagos
  5. Je mams XX:
    10 april 2018
    Mooi geschreven lieverd, en ja Jenny zeker emotioneel, zo voelt dat voor mij ook XX
  6. Cora:
    10 april 2018
    Wat een mooi verhaal, we genieten met jullie mee! We zien uit naar je volgende belevenissen. Het ga jullie goed en liefs van ons ❤️😘
  7. Jantine:
    11 april 2018
    Weer genoten van je verhaal ik kijk ernaar uit nu ga je alleen verder heel succes en hou ons op de hoogte.
    LIeve groetjes van Hennie en Jantine.💋
  8. Ime:
    12 april 2018
    Heel leuk geschreven Jackie! Geeft ons meteen weer een paar leuke ideeën wat we in en vanaf hunter Valley kunnen gaan doen. Heel veel succes en plezier met het farmwork wat je gaat doen!
    Liefs Ime
  9. Petra:
    13 april 2018
    Wat een mooie verhalen! En wat genieten jullie van de natuur en elkaar. Jackie nog een mooie tijd in Australië. Take care...liefs Petra
  10. Marlies:
    16 april 2018
    Prachtig allemaal. De foto’s versterken de kleurrijke verhalen.
    Heel bijzonder dat jullie dit avontuur zijn aangegaan. En straks in je eentje verder, dat gaat je vast ook goed af.
    En mocht je heimwee hebben is daar ook niets mis mee.

Hele dikke kus vanuit het brave Ammers,
    Marlies