In the bush deel 2

4 mei 2018 - Charleville, Australië

Nou, daar zit ik dan..

Het echtpaar waar ik verblijf op de boerderij is vanochtend vertrokken richting de kust (800 km verderop) voor een bruiloft dit weekend. As maandag zijn ze weer van plan om naar huis te komen.
Het was de bedoeling dat er een ander meisje (backpacker) bij zou komen deze week, alleen hebben we helaas niets meer van haar vernomen.

Conclusie: ik run dit weekend de boerderij in m'n eentje. 'S ochtends de kalfjes de fles geven, paarden voeren, katten voeren. 'S middags hooi bijvoeren en checken of alles oke is. En 's avonds het rondje opnieuw. Best een hele verandwoordelijkheid als je het mij vraagt... Ook moet ik er zondag voor zorgen dat de waterpompen worden voorzien van nieuwe benzine. Ik word er bijna handig van... ;)
Hopelijk waken de honden vanacht goed over mij en kan ik rustig slapen.

Afgelopen week hebben we weer hard gewerkt op een boerderij 300 km verderop. Samen met Matt gingen we op pad met 2 paarden en alle toebehoren. We hebben op deze boerderij weer de koeien gesorteerd en een groep koeien thuisgebracht, ongeveer een rit van 25 km te paard. Deze keer reed ik op Abby, een gevoelige merrie. Wanneer ze zag dat een koe van de groep wegliep hoefde ik niet eens iets te doen... ze draaide er zelf snel naartoe. Dat houdt je wakker moet ik zeggen ;) soms zat ik bijna achterstevoren op mijn paard, omdat ze zo snel was! Laat ik het zo zeggen; we moesten even aan elkaar wennen.

Over 3 weken zit mijn tijd op de boerderij erop. Tot nu toe is het een hele beleving geweest, iets wat ik nooit meer zal vergeten. Ik wilde graag zijn hoe het er in de outback aan toe ging. Daar heb ik ondertussen een goed beeld van. Het is hard werken. Mensen hebben veel liefde voor hun vee en hun andere dieren. Je kunt echt zien dat het hun passie is. Maar ook vind ik het best eenzaam (al vinden de mensen die hier wonen dat helemaal niet). De meeste mensen hebben maar een kleine kennissenkring. Jaarlijkse evenementen waar mensen uit allerlei verschillende dorpen naartoe komen zijn een van de weinige momenten om onder de mensen te kunnen zijn. Kleding wordt hier voornamelijk besteld via internet. Voor een grote stad met kledingwinkels moet je al snel 300 km rijden.

Ik hou van rust en ruimte om me heen, maar zoals de meeste mensen hier leven zou ik denk ik toch niet kunnen (al weten de mensen hier natuurlijk niet wat ze missen aan de stad.. ze hebben dat nou eenmaal nog nooit echt meegemaakt).

Na het avontuur hier op de boerderij heb ik besloten om terug te gaan richting Europa. Het gevoel hier toch ‘’alleen’’ te zijn maakt me wat onrustig. Ik ga mijn lieve familie opzoeken in Gran Canaria (neefjes pesten) om daarna terug te komen naar Nederland. Ik zie er naar uit om iedereen weer te zien, en om te kijken hoe het mama en familie vergaat in Ouddorp… het zal best gek zijn om niet meer naar Graafland te rijden vanaf Schiphol.. maar ik weet zeker dat we in Ouddorp ons nieuwe Graafland gaan creeëren.

Lieve groetjes voor jullie allemaal & geniet van het mooie weer dat komen gaat XX

1. Diann:
    4 mei 2018
    Een dappere beslissing, gekozen voor je zelf! Kan niet wachten tot ik je weer zie. Je hebt dingen meegemaakt om nooit meer te vergeten, dit pakken ze je niet meer af!
  2. Jantine:
    4 mei 2018
    Weer leuk om te lezen wat een ervaring rijker top hoor.
    lieve groetjes Jantine😍
  3. Jen:
    4 mei 2018
    hi cowgirl!! mooie ervaring Jackie. Ben erg blij dat je nog even hier langs komt voordat je naar huis gaat. Tot snel, safe trip. ❤️
  4. Kristin:
    4 mei 2018
    Vooral doen wat het beste voor je voelt. Geniet nog van je laatsten weken! Liefs Kristin
  5. Gabry:
    4 mei 2018
    Heel veel plezier nog en je hebt gelijk dat je je gevoel volgt en lekker richting huis komt 😘
  6. Gerda:
    Lieve Jackie,
    Wat vind ik jou een super paardenmeisje (gelukkig ben je ook handig met koeien dus wie weet....) Wat neem jij een mooie ervaring mee in je rugzak! Wat een vertrouwen heeft je gastgezin in jou, dat is niet mis, dat doen ze niet zomaar; hun hele en hebben wat ze jou toevertrouwen! Geniet deze laatste 3 weken en kom lekker weer naar ons kikkerlandje. Lieve groet van ons xxx
  7. Petra:
    4 mei 2018
    Geniet van de komende tijd in Australië en Spanje. Wij missen jullie op graafland. Het waren mooie verhalen en je heb héél veel meegemaakt dat wordt je niet meer afgenomen. Lieve groetjes xxxxx
  8. Bianca:
    5 mei 2018
    Wat een verhaal ! Dit avontuur vergeet je nooit meer natuurlijk ! Succes dit weekend 😅 Geniet van je laatste weekjes en tot in Holland. Liefs 😘
  9. Pedro:
    10 mei 2018
    Goed bezig ,prachtige ervaring daar in de bush je word al een echte boerin🐎🐎
  10. Dennis:
    13 mei 2018
    Wow Jackie, wat een mooi avontuur!!! en wat een verantwoording en vertrouwen geven ze jou, dat moet je een goed gevoel geven..... zoiets zal niet aan iedereen toevertrouwd worden. Ik kan me voorstellen dat je ook wel weer naar huis verlangt, fijn dat je weer naar huis komt en je familie kan zien. Tot gauw ;-)