Koh Chang

9 maart 2018 - Koh Chang, Thailand

Geschreven door: Jackie

Dinsdagochtend zijn we vertrokken richting het eiland Koh Chang. Koh Chang is een van de grootste eilanden van Thailand en ligt vlakbij Cambodja.

Helaas waren de Nederlanders bij vertrek allemaal wat snotterig en waren er natte ogen van de airco.. Met een bak vol tissues en genoeg neusspray (waarvan de voorraad snel slinkt op dit moment;)) gingen we op pad.
Laten we zeggen dat de Thaise mensen iets anders auto rijden dan wij in Nederland gewend zijn ;) Ik zal een opsomming geven van de ‘’verkeersregels’’ hier in Thailand:

·        Ze rijden hier LINKS, altijd even wennen als Hollander

·        Inhalen is hier het werkwoord van de dag. Hierbij niet te vergeten de vele scooters op de weg welke je moet ontwijken

·        Wanneer je aan het inhalen bent, verwacht je van je tegenligger dat ze voor je aan de kant gaan. Het enige wat je hoeft te doen is lichten, en gewoon hard doorrijden. Ze gaan vast wel aan de kant!

·        Zie je een leuk kraampje langs de weg? Geef vooral geen richting aan, maar trap gewoon in 1x op de rem en ga aan de zijkant van de weg staan. Het kan hier werkelijk allemaal.

Na wat bloeddruk verhogende momenten en zweethandjes tijdens onze autorit was het tijd voor lunch. Duizenden kraampjes langs de weg, de keuze is reuze.
Wanneer wij als ‘’foreigners’’ ergens binnenlopen met onze blanke huid, draait eerst de hele Thaise gemeenschap om om te kijken. Soms moet er zelfs een selfie gemaakt worden.
Vaak wordt er als eerst benoemd in het Thais dat wij mooi/knap zijn. Deze week is in ieder geval goed voor ons zelfvertrouwen ;)

Na de lunch hadden we nog een paar uur rijden voor de boeg. Uiteindelijk bij de ferry aangekomen konden we al vrij snel met onze auto de veerboot op. Het is een beetje te vergelijken met de pont van Schoonhoven/Bergambacht, alleen kunnen er wat meer auto’s op! Na een prachtige vaart van ongeveer 40 minuten was het weer tijd om in onze auto te stappen en het eiland op te rijden.

Uiteindelijk aangekomen op het Coconut Beach Resort. Een prachtige locatie, op kruipafstand van het strand. Ik zeg niets meer aan doen!
Met z’n vieren afgekoeld in de zee totdat de zon onderging. Daarna wat gegeten en was er vooral behoefte aan een goede nachtrust.

De volgende ochtend hebben we het eiland ontdekt. Op prachtige stranden geweest en daarna een bezoek gebracht aan de waterval op het eiland: Klong Plu waterfalls. Na een kleine klim door de jungle kwamen we hier terecht. Met onze bikini/zwembroek aan arriveerde we bij de waterval, met de veronderstelling een frisse duik te nemen. Echter bij aankomst stuitte we op een kleine verrassing: grote vissen in het water, welke absoluut niet bang waren voor mensen, maar het juist leuk vonden om aan je te knabbelen.
Als een echte Thai dook zeemeermin Nuchka zonder enig klagen het water in. Maar nadat zowel papa als Gwen een gil hadden gegeven (‘’ZE BIJTEN ECHT’’) hield ik het voor gezien. Dan maar genieten van het mooie uitzicht.

We hebben de dag afgesloten bij een heerlijk visrestaurant op het eiland. Daarna was het tijd ‘for a good night of sleep’, want de volgende ochtend moesten we alweer vroeg vertrekken richting het ouderlijk dorp van Nuchka, waar we haar familie zullen ontmoeten. Jullie zullen hier in de volgende blog meer over lezen.

Zie onze nieuwe foto’s & video!

Liefs van Jackie, Gwen en Gerrit & natuurlijk de groetjes van Nuchka!

1. Pieter:
    Gaaf!!
  2. Jantine:
    9 maart 2018
    Leuk verhaal filmpje en lekker eten ziet er goed uit.
    Liefs Jantine.
  3. Gerda:
    9 maart 2018
    wat was het weer een heerlijk verhaal Jackie, je ziet het voor je ogen afspelen.........
    kijk al uit naar de volgende belevenissen!
    xxx
  4. Marlies:
    9 maart 2018
    Geweldig geschreven, Jacky. Ik kijk nu al uit naar het vervolg!
    India is trouwens nog eens de overtreffende trap, qua gekte en hectiek. Dus mocht je nog eens een nieuwe bestemming zoeken.. 😉
  5. Corina:
    Leuk om te lezen Jackie! Super gaaf. Groetjes aan iedereen xx
  6. Wendy:
    10 maart 2018
    Top verhaal lieffie heerlijk om te lezen zou zeggen geniet 👊😁
  7. Aafke:
    Gezellig verhaal!! Leuk om te lezen!! Genieten!! 😍👍
  8. Cora:
    10 maart 2018
    Wat leuk om te zien wat jullie allemaal beleven!
    Nog een hele fijne tijd met elkaar en we zien uit naar jullie nieuwe berichten! 😘❤️
  9. Petra:
    11 maart 2018
    Geniet van alles om je heen. Leuk geschreven verhaal en prachtig foto's/video's Groetjes daar!!😚
  10. Tante El:
    11 maart 2018
    Tante El: lieverds het is een feest om deel te kunnen zijn van jullie reis!! Ik verheug me op de volgende blog ( incl. foto’s). Liefs